- Każda studentka, organizując swoje zajęcia w czasie wolnym, musi mieć w uwadze dobro innych osób.
- W godzinach od 22.00 do 7.00 obowiązuje cisza nocna.
- Wszelkie wyjazdy (sobotnio-niedzielne lub inne dni) mieszkanki są zobowiązane zgłaszać uprzednio s. Dyrektor (wpis w listę nieobecności i poinformowanie s. Dyrektor osobiście o dłuższych nieobecnościach).
- Przy drzwiach wejściowych do akademika znajduje się tablica na której studentka zobowiązana jest zaznaczyć swoją obecność (lub nieobecność) w akademiku
- Dom jest zamknięty w godz. 23.00 - 6.00.
W sytuacji konieczności późniejszych powrotów do Akademika, tj. po godz. 23.00, lub wyjść przed godz. 6.00 należy dzień wcześniej uzgodnić osobiście z s. Dyrektor. Jeśli s. Dyrektor jest nieobecna, należy zgłosić osobiście osobie ją reprezentującej oraz wpisać się do zeszytu (imię i nazwisko, godzina powrotu).
Jeśli mieszkanka Akademika zgubi klucz płaci 50 zł w celu wyrobienia nowego klucza. - Goście mogą przebywać w terenie Akademika w godz. 9.00 do 21.00. Studentka zobowiązana jest do zapisywania w zeszycie gości obecności każdej osoby, która do niej przychodzi, bez względu na długość trwającej wizyty. W przypadku zaistnienia konieczności przedłużenia pobytu osób odwiedzających niezbędne jest uzyskanie zgody s. Dyrektor. Na terenie Akademika obowiązuje zakaz nocowania gości bez wiedzy i zgody s. Dyrektor oraz udostępniania klucza do drzwi osobom trzecim. Goście nie są upoważnieni do otwierania drzwi wejściowych do Akademika.
- Żywność przechowywana jest w kuchni (lodówka, szafki, koszyczki). Kuchnia jest miejscem przygotowania i spożywania posiłków. Zabrania się spożywania posiłków w pokojach z wyjątkiem sali TV.
- Na terenie Akademika obowiązuje zmiana obuwia. Buty w zmianę zostawiane są w wyznaczonym miejscu. Każda studentka dysponuje szafką na buty gdzie powinna je przechowywać. Półki na zewnątrz służą do przechowywania tylko mokrego obuwia.
- Studentki, opuszczając Akademik po zakończonym roku akademickim, zabierają ze sobą wszystkie swoje rzeczy, pozostawiają po sobie dokładnie wysprzątany pokój. Ponadto wypełniają Kartę Wyjazdu, zdają pokój i klucze osobiście siostrze Dyrektor.
- Istnieje możliwość przechowania swoich rzeczy przez okres wakacji w depozycie za opłatą. Rzeczy muszą być zapakowane w zamknięte kartony i zabezpieczone przed zniszczeniem lub uszkodzeniem.
- Każda mieszkanka zobowiązana jest do bieżącej aktualizacji danych kontaktowych, głównie numeru telefonu oraz adresu e-mail oraz troski o komunikację (czytanie bieżących ogłoszeń oraz maili), która sprzyja budowaniu wspólnoty Akademika.
- Każda studentka zobowiązana jest do szanowania wyposażenia Akademika.
W tym celu ustala się następujące zasady postępowania:
- Zauważone usterki, które wymagają naprawy, należy zgłaszać do s. Dyrektor.
- W przypadku wyrządzenia szkody, osoba, która ją wyrządziła, zobowiązana jest do jej naprawienia, ewentualnie do pokrycia kosztów naprawy.
- Ze względu w bezpieczeństwo, niedozwolone jest korzystanie w pokojach z urządzeń elektrycznych takich jak grzałki, czajniki elektryczne, żelazka, opiekacze, itp.
- Zabrania się bez wiedzy i zgody s. Dyrektor podłączania do sieci internetowej urządzeń innych niż komputer, gdyż grozi to zablokowaniem transmisji danych.
- Zmiany w umeblowaniu mogą być dokonywane tylko za zgodą s. Dyrektor.
- Nie wolno niszczyć ścian Akademika i mebli, tj. wbijać gwoździ, pinesek, przyklejać zdjęć czy plakatów.
- Należy dbać o ekologiczne i bezpieczne korzystanie z energii elektrycznej oraz ogrzewania w Akademiku, poprzez m.in. gaszenie światła, wyłączanie urządzeń elektrycznych, zamykanie okien zarówno w pokojach, jak i w pomieszczeniach wspólnego użytku, wietrzenie pomieszczeń przy skręconych kaloryferach.
- Na terenie akademika obowiązuje segregacja śmieci.
- Każda mieszkanka zobowiązana jest do troski o czystość, ład i porządek – zarówno w pokoju, w którym mieszka, jak i w pomieszczeniach wspólnych. w tym celu sprząta wyznaczone miejsca zgodnie z grafikiem dyżurów. Ponadto trzy razy w roku (przed Świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocą i na końcu Roku Akademickiego) uczestniczy w sprzątaniu całego Akademika.